Összes oldalmegjelenítés

2010/10/10

Zenebona, Sigur Ros, Izland

Pénteken egy fantasztikus filmet néztünk meg. Rein, az jégországi lány (értsd Iceland) hozott egy koncertfilmet.
Fantasztikus zene, gyönyörű képek...wow!! Igyekszem majd megszerezni tőle.Hátborzongató volt az este...a jó értelemben lúdbőrözős:)))))
Egy kis előzetes a filmről: http://www.youtube.com/watch?v=RZYIfUdIyfs
Az együttes neve Sigur Ros, és egy kis zene tőlük: (nem tudok választani, így csak hasraütés szerűen bökök ide egyet. Akit érdekel jutyubon még talál rengeteget:) http://www.youtube.com/watch?v=_Zj55gaAgM4&feature=related
Gyertyafényes, borozós jazz zenét hallgatós mókával folytatódott az este, majd szolid hajnalig tartó mulatozással ért véget nap.

Szombaton bementünk a városba...ne nevessetek ez tök nagy program itt...kint vagyunk a semmi közepén csak loval vannak meg tehenek meg néhány ház és ennyi..Nagy dolog bemenni A VÁROSba. Szóval bepattantunk a kisbuszba, mert Rein mekis kaját akart enni...igen..merthogy Izlandon nincs és ide el akar menni...Amíg a többiek (Louise, Ried, Sophie, Ági) elmentek kipróbálni a pumpkint vagy mit...ez ilyen gépzenére mozgós dolog...és kihagytam...nem bírtam volna ki 2 óra tuctuc zenét...brrrr.....Na és amíg ők robotoztak addig mi mekiztünk..én csak fagyiztam..túl sok egészséges cuccot eszem itt..ki tudja mit tenne a gyomrommal ez a kaja....Ezután shopping túra (Rein, Rosie, Ivett meg én) Reinnek kerestünk cipőt...én is nézelődtem és megállapítottam, hogy az ízlésemmel minden rendben van csak éppen a pénztárcám nem passzol hozzá (még)...talán majd ha nagy leszek...Ami az árakat illeti...picit matekoztunk és éltünk a technika adta lehetőségekkel (értsd számológép)..megállapítottuk, hogy nem sokkal drágábbak a dolgok itt, mint othhon, csak éppen az életszínvonal más. Itt marha jól keresnek az emberek, jól élnek..nincs is megélhetési bűnözés...Lopás is elvétve akad csak...az is csak maximum a bicikliig terjed.
Na lényeg az, hogy én nem vettem semmit, csak a supermarketben sört az esti bulira, mert találtunk Rosieval akciósat. Kétszer akkora, mint amit itt lehet venni a bárban és ugyanannyi (5DKK).
Igen, este megint buli...hatalmas party volt. Annyira aranyosak, ahogy itt készülnek ezekre a bulikra...szerintem egész héten ezt várják, hogy kirittyenthessék magukat.:)
Az este a suli bandájának koncertjével kezdődött...előadták azt a 4 számot, amit eddig tanultak, aztán jöttek a nagymedvék..öreg bácsikák játszottak jó kis táncikálós muzsikát (folk, country...stb). Hatalmas volt..!!!:)
Aztán jött a már-már tardíciónak számító dán "nyitótánc" a gym-ben (tornaterem). Most már nagyon jól megy, a végére majdhogynem tökéletesen sikerült a formáció:)
Aztán indult a buli!!!! Juhúúúú!!! Az eléjén még jó számok voltak aztán az est előrehaladtával egyre jobban betuccosodott.amit már nem bírtam elviselni, uh kimentünk beszélgetni néhány hasonló zenei beállítottságokkal rendelkező emberrel. Sok mindent megtudtam például a sörfajtákról..bár ebbel a monológból csak minden második vagy harmadik szót értettem, mert Lars mér akkor elég jó volt és úgy hadart, hogy alig tudtam követni a kiselőadását. A mulatozás egészen hajnalig tartott.

Reggel csak lézengő, kóválygó emberekkel lehetett találkozni, aki éppen ébren volt hajnali 11-kor.
Senki nem akart csinálni semmit..uh Ágival elmentünk sétálni..bejártuk a környéket..eredetileg bicklizni akartunk többen, de nem volt ennyi bicikli és lassúak voltunk és nem maradt.Meg akartuk keresni az ökoshop-ot, de nem találtuk. Ez az a fantom bolt amit már egy ideje keresünk de sehogy  sem akadunk a nyomára..még van időnk egyszer csak sikerül...Na ez egy olyan pici bolt, ami teljesen önkiszolgáló, becsület kassza (!!!)  van és azokat a dolgokat lehet ott megvenni, amiket a szomszédos kertben termelnek meg illetve amiket abból készítenek.
Cserébe láttunk sok pacit, meg fűben heverészve napoztunk, meg virágot szedtünk a szobánkba.

Mikor visszaértünk uzsonnáztunk képeket nézegettünk a tegnap estéről, de még mindig csak kómás fejjel kolbászoló emberekbe ütköztünk, uh gondoltam ha ennyire nincs élet végre leülök és írok. Most itt csücsülök az emeleten, előttem a zöld fű, szélerőmű, csocsózó tanárok. Közben Leonard Cohent hallgatunk. (Javítom a nép ízlését a sok tuctuc zene után)
Íme, csak hogy az érzés meglegyen...a linkre kattintva belehallgatható:
http://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q

Hamarosan vacsi..de most a héten nem az aranyos konyhás néni van..talán majd a jövő héten.

Este film!!!



1 megjegyzés:

  1. Szia Márti! Képzeld van Sigur Ros albumom is....)
    Ha egyszer visszafúj Téged a dán szellő, remélem kérsz majd egyet...:

    VálaszTörlés