Összes oldalmegjelenítés

2010/10/07

itt van az ősz?

és nem! még mindig ragyogó idő van..bár néha úgy tűnik beköszönt a tipikus esős, borongós dán idő, azért a Nap mégis erőt vesz magán és hétágra süt:))) Nagyon szép!!! A dánok szerint ez nagyon ritka ebben a hónapban. Szóval örülünk neki, amíg lehet. Így napozunk, rohangálunk a kertben, lovakat etetünk, kertészkedünk, leveleket és virágokat eszünk:)

Tegnap festős órán elmentünk terepre (megint)...na és nem fogjátok kitalálni..(kivéve ha már írtam és figyelmesen olvasott) SUPERMARKETbe mentünk. Nem, nem festéket és ecsetet vásárolni, hanem festeni, azaz rajzolni. Én a szénnel barátkozom már 2 órája és kezdünk egyre jobban lenni egymással. Na most a lényeg..betódultunk 7en mint a gonoszok a nagy rajztáblákkal és lapokkal, keresett mindenki egy helyet, amit meg akart örökíteni az utókor számára, aztán uccu neki papírra firkantottuk. Képzeljetek el egy baromi nagy áruházat (lsd TESCO, METRO..stb) néhány helyen rajztáblával kupordó fiatalok, és bevásárlókocsival futkorászó emberek...Néhányan tudomást sem vettek rülunk, páran azonban érdeklődtek mit is csinálok...dánul szóltak hozzá, erre nagy szemekkel néztem, hogy "mivan?", de szerencsére pont arra járt a tanárunk és elmagyarázta, kik meg mik vagyunk, meg nekem aztán mondhatja, mert úgysem értem.:)
Az a helyzet, hogy nagyon meg voltam magammal elégedve..mi több...a nemlétező térlátásom is előjött, annyira, hogy nagyon nagy dicséretet kaptam, én, akinek ezt utoljára Ámon Éva néni mondta. Aztán visszajöttünk és már ki is tettük a nagyérdemű elé, hogy megcsodálhassák a műveket. Ez a bácsi (az igazgató néni férje, aki mellesleg tényleg festő) mindenkinek tud mondani egy jó szót. Az a fajta művész, aki elvont és inkább modern művészeti ágakat képvisel.
Húúú mit láttunk útközben... bank drive -ot...wááá!! nagyon durva....hmm..hogy is magyarázzam..olyan bank , hogy a pénzkivevő automatát a kocsiban ülve is lehet használni..áááá, megvan mint a Mc'donaldsnál a Mc'drive csak itt pénzt kapsz:)

Igen,...erről már akartam írni csak mindig elfelejtem...nagyon nagy itt a nemzeti öntudat..minden háznál ott áll egy bazi nagy zászlórúd, néhol még a zászló is kint lobog mindig.

Tegnap este mi mosogattunk, erről majd részletesen később, hogy hogyan is működik az ipari mennyiségben történő mosogatós buli:)
Este, vacsi után kórus volt. Kristiannal tanultunk gospel számot meg egy swinget..:) nagyon jól hangzik:)))


Ma reggel megint takarítás...és mivel nekünk extrákat is kell csinálni már olyan profik lettünk, hogy kitaláltam, ha hazamegyünk megalakítjuk a Vestylands Takarítóbrigádot:) Beszerezzük ezeket a pöpec eszközöket, amikkel öröm ez a munka. A múltkori extra munkánkért kaptunk a köszönő cetlit a cleaning room üzenőfalán. A néni magyarul kiírta, hogy KÖSZÖNÖM! (napocska rajz:)) és még azt is, hogy Nagyon szépen köszönöm! Hát nem aranyos?:)

Ebéd előtt kimentünk napozni. (megállt a szélerőmű, és elfordult teljesen, és láttuk túlpartot)
és ekkor láttunk az égen egy hatalmas "X"-et, ami a felhők csináltak...nem repülőgép húzta csíkot:)
wow!!

Délután főzés óra volt..(5 óra!!!) mi főztük a teljes vacsorát...Hal nap volt. Na ettől féltem....én frászt kapok az egész haltól..ott van a szeme és néz..jáj..és igen ilyen darabok is voltak a konyhán. Azt hittem sikerülni fog legyőzni a fóbiámat, de betojtam és nem is próbáltam..volt más feladat..azaz terv, ami végre megvalósulhatott. A szusi..igen a csapatom ezt készített. (Anna, Nanna, Levi, Jeppe, Hiroki, én). Most már tudom hogyan kell...rengeteg félét csináltunk.Nagyon finomak lettek. Ezen kívül megkóstoltam egy picurit a polipot is. Nem volt rossz, de ha nem tudtam volna, hogy mit eszem, még ettem is volna belőle. 
Hanna (tanár néni:) elmondta a lehetőségeket, mindenki kiválasztott mit akar csinálni, kapott egy szakácskönyvet aztán hajrá. Találd ki hogyan oldod meg, milyen hozzávalókat szedsz, teljesen a fantáziánka bízta. Mi leültünk összeírtuk milyet akarunk a könyvből, elmentünk a kertbe, szedtünk sokféle növényt meg virágot aztán belecsaptunk a lecsóba. Nagyban dolgozunk egyszer csak arra járt Hiroki, aki japán és épp itt van a népfőiskolán kerámiát oktat meg tanul. Ő segített nekünk egy csomót.
Csináltunk halasat, vegát, tojásosat, virágosat, avokádósat, paprikásat, cukkiniset, mangósat (ezeket variáltuk tetszés szerint) A vacsora többi részét füstölt hering (mi füstöltük), halászlé (nem olyan, mint a mienk), saláták, polip, lazac...stb Rengeteg féle volt. Képeket szerzek.
Vacsi után takarítás aztán lazítás, mert nagyon fárasztó volt ez a nap....

Ma kaptam anyutól meg aputól képeslapot!!:))) Ők éppen  Berlinben vannak..hát igen szanaszét a cslád a világ különböző pontjain:))


már 7 rendszeres olvasó, tessék regisztrálni bátran..olyan öröm látni, hogy ennyien olvassátok:)jupppiii!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése